Potrzebna pomoc w zaprojektowaniu działów na forum

Re: Potrzebna pomoc w zaprojektowaniu działów na forum

Postautor: Wojciech Wolicki » 28 sie 2011, 22:04

Myślę, że "gruba krecha" jest dobrym rozwiązaniem - proponowałbym przenosić wątki do innych działów jedynie w przypadku, gdy będą "żywe" - wydzielanie tematów to będzie naprawdę syzyfowa praca.
Wojciech Wolicki
Moderator
 
Posty: 28
Rejestracja: 02 sie 2003, 02:00

Re: Potrzebna pomoc w zaprojektowaniu działów na forum

Postautor: Roman Antonowicz » 04 mar 2012, 19:50

Witam,
może trochę poniewczasie, bo kilka miesięcy minęło od poprzedniego posta ,ale wydaje mi się , że takie działy jak historia czy struktury powinny być podzielone zgrubnie na znane etapy- 1945-89 i 1990- do obecnych . natomiast inne- jak np. technika , róznego typu dyskusje można kontynuować bez podziału czasowego , a co najwyżej z podziałem na zakresy tematyczne- sprzętowe, czy organizacyjno-historyczne itp.

I jeszcze jedna uwaga- przeglądałem propozycję bazy danych - bardzo dobra , ale czy można by dopracować - jeżeli jest sens i jeżeli jest to własciwe miejsce na takie informacje - dodatkowe pola na np. wyposażenie jednostek i stany osobowe ( rozumiem że wg zamysłu autora/ autorów w polu etat wpisuje się tylko nr czy też będzie podana obsada etatowa?)
pozdrawiam

Roman Antonowicz
Roman Antonowicz
Ekspert
 
Posty: 334
Rejestracja: 21 lut 2006, 02:00

Re: Potrzebna pomoc w zaprojektowaniu działów na forum

Postautor: Jacek Tymoczko » 04 mar 2012, 20:40

Roman,

Jeśli chodzi o propozycję mojej bazy to pole przewidziane dla etatu jest polem znakowym więc można tam wpisywać etat np. w formie Nr 20/100 (1000w/10pw), gdzie w = wojskowi, pw = pracownicy wojska.

Tak jak wspomniałem - wszystko jest do uzgodnienia jeśli pasował by wam mój projekt, bo oczywiście możecie wybrać wiki którą zaproponował Grzegorz, tylko trzeba by ustalić szablon dla wiki też.

Na całe etaty to musieli byśmy utworzyć osobną bazę, bo każdy etat to mała książeczka ;)
Awatar użytkownika
Jacek Tymoczko
Moderator
 
Posty: 442
Rejestracja: 05 sty 2009, 02:00
Lokalizacja: Dolny Śląsk - Milicz

Re: Potrzebna pomoc w zaprojektowaniu działów na forum

Postautor: Roman Antonowicz » 04 mar 2012, 22:51

Witaj, Jacku,

zdaję sobie sprawę, stąd moje pytanie. A co ze stanami sprzętów? zbyt skomplikowane i nie do realnego odtworzenia? może rzeczywiście trzeba założyć osobną bazę "organizacyjno-techniczną" ...
a propos wiki - jak się to obsługuje? czy juz ktoś próbowal cos zamieścić z naszego obszaru ?

pozdrawiam

Roman Antonowicz
Roman Antonowicz
Ekspert
 
Posty: 334
Rejestracja: 21 lut 2006, 02:00

Re: Potrzebna pomoc w zaprojektowaniu działów na forum

Postautor: Jacek Tymoczko » 04 mar 2012, 23:57

O ile pamiętam to ktoś tu z kolegów pisał że udziela się na Wikipedii, więc znajomość obsługi wiki napewno ma dobrą, niech się wypowie czy tam można też zrobić uniwersalny "szablon", który mogli byśmy kopiować i wypełniać danymi dla jednostek.

Wiki ma o tyle zaletę że można ją ładnie graficznie przedstawić, dodać loga jednostek, jakieś oznaczenia taktycznie, stopnie dowódców w formie graficznej, fotki itp. itd.

TYLKO jedna uwaga, czy projekt ten ma być dostępny dla wszystkich ?
Awatar użytkownika
Jacek Tymoczko
Moderator
 
Posty: 442
Rejestracja: 05 sty 2009, 02:00
Lokalizacja: Dolny Śląsk - Milicz

Re: Potrzebna pomoc w zaprojektowaniu działów na forum

Postautor: Grzegorz Prasał » 05 mar 2012, 14:58

Witam!

Co do podziału forum na kolejne kategorie, to jakoś nie jestem na razie przekonany. Jest już podział na działy historyczne i współczesne. Założenie jest takie, że po zapełnieniu działu "Współczesność" mogą powstać nowe podfora. Na razie postów jest tam zbyt mało, żeby było sens dzielić je na podkategorie.

Co do wiki, to mamy na forum kilku Wikipedystów i liczę, że zechcą być oni liderami w tworzeniu tej bazy i poprowadzą nowych użytkowników, chętnych do podzielenia się wiedzą, lecz bez takiej znajomości tego systemu (np. utworzą szablony będące podstawą wymiany informacji).

Dostęp do wiki i tworzenia nowych artykułów jest otwarty dla wszystkich. Tak jak napisałem, jeżeli pojawi się potrzeba, to zostaną utworzone konta. Obecnie nie ma jednak takiej potrzeby. Proszę już teraz pobawić się tym i zamieszczać testowe artykuły. Od czegoś trzeba zacząć, a wiadomo, że najlepiej się wszystko sprawdza przez działanie. To nie musi być jakieś edytorskie mistrzostwo, a jak coś będziecie chcieli potem usunąć, to też z tym potem nie ma problemu.

Instrukcja na szybko, jak stworzyć nowy artykuł na wiki:

W prawym górnym rogu ekranu jest okienko do wpisywania tekstu. Trzeba w nim wpisać tytuł nowego hasła. Na prawo od tego pola jest przycisk Przejdź - należy go kliknąć. Po kliknięciu, na samym dole nowo otwartej strony będzie link zaznaczony pogrubioną czcionką Utwórz stronę „[wpisany tytuł nowego hasła]” na tej wiki. Należy go kliknąć i można już zaczynać edytować nowe hasło.

A tutaj jest szczegółowa instrukcja po polsku, jak się tworzy hasła na wiki:
https://secure.wikimedia.org/wikipedia/pl/wiki/Pomoc:Spis_tre%C5%9Bci

Przypominam adres i życzę miłego testowania :)
http://serwis-militarny.net/wiki/
Grzegorz Prasał
Administrator
 
Posty: 247
Rejestracja: 16 cze 2011, 11:25
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Poprzednia

Wróć do Sprawy użytkowników PFW i Serwis-militarny.net

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość