MBT Revolution – modułowa modernizacja Leoparda 2A4

#1
[url=http://www.defence24.pl/?p=5272]MBT Revolution – modułowa modernizacja Leoparda 2A4[/url]


[quote]Tymi zasadniczymi obszarami zmian, na których opiera się koncepcja MBT Revolution są:



Zmiany w układach napędów uzbrojenia – wymiana hydraulicznych napędów wieży i armaty oraz stabilizatora na układ elektryczny EWMA, wymiana analogowych układów wieży na cyfrowe, w tym wprowadzenie magistrali cyfrowej integrującej czujniki, system kierowania ognie, system diagnostyczny i uzbrojenie,



Zmiany w osłonie pojazdu przed wielospektralnymi zagrożeniami – montaż dodatkowych osłon balistycznych firmy Rheinmetall Chempro na kadłubie i wieży (system osłon AMAP), montaż osłon przeciwminowych i przeciw IED na kadłubie, montaż wykładzin przeciwodłamkowych w przedziałach załogowych wozu, montaż osłon przeciwkumulacyjnych stropu kadłuba i wieży oraz poziomych osłon drążków skrętnych, zastosowanie podwieszanego siedziska kierowcy, integracja systemu wyrzutni ROSY-L, składającego się z czterech wyrzutni 40-mm granatów osłonowych i odłamkowych,



Zmiany poprawiające świadomość sytuacyjną załogi – wymiana termowizora w celowniku działonowego EMES 15 – zastąpiono urządzenie I generacji WBG-X nowym termowizorem III generacji Saphir, a stary dalmierz laserowy nowym bezpiecznym dla oka, montaż nowego panoramicznego przyrządu obserwacyjnego dowódcy – zamiast celownika PERI R17 zastosowano stabilizowany przyrząd SEOSS z kanałem dziennym i nocnym opartym o własny termowizor Saphir i dalmierzem laserowym, montaż nowego przyrządu obserwacyjnego kierowcy i kamer cofania, montaż systemu obserwacji dookólnej SAS, składającego się z kamer dziennych i termowizyjnych zapewniających obserwację w promieniu 360 stopni dookoła wozu i automatyczne wykrywanie zagrożeń, montaż elementów systemu zarządzania polem walki BMS oraz nowego systemu łączności wewnętrznej i zewnętrznej – według zapotrzebowania przyszłego użytkownika,



Zmiany poprawiające komfort pracy załogi – montaż systemu klimatyzacji wnętrza przedziału bojowego i kierowania, montaż pomocniczej jednostki napędowej APU w miejscu części akumulatorów, montaż systemu diagnostycznego, zastosowanie cyfrowych wyświetlaczy wielofunkcyjnych na stanowiskach załogi, które z kolei zaaranżowano według filozofii jednakowych interfejsów „człowiek-maszyna”, poprawa ergonomii wnętrza wozu, w tym oświetlenia LED.[/quote]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.